2012. január 29., vasárnap

KÓKUSZTEKERCS

....ennek a sütinek nagy hagyományai vannak nálunk....mikor még kislány voltam anyukám gyakran készítette mikor az iskolában teadélután vagy farsangi bál volt....az osztálytársaim is mindig azt kérték hogy ilyen sütit vigyek....aztán mikor kollégista lettem az ottani szobatársaimnak is nagyon ízlett ez a süti a legtöbb vasárnap ezt vittem magammal....elkérték a receptet de azt mondták hogy nem sikerül pont így a süti mert vagy túl lágy vagy túl kemény lett a kekszes rész....:):) most én készítettem el mert a gyerekek is nagyon szeretik....

50 dkg darált keksz
20 dkg porcukor
5 dkg kakaópor
rumaroma ízlés szeritnt

Ezeket a hozzávalókat egy tálba tesszük és annyi kávéval amennyit felvesz (kb.3,5-4 dl) összedolgozzuk....valóban nem túl könnyű eltalálni az optimális mennyiséget az a lényeg hogy jól nyújtható legyen....most például én is úgy éreztem hogy egy kicsit keményebb lett a massza mert egy picit megrepedt amikor feltekertük....
A krémhez 15 dkg margarint kb. 20 dkg porcukorral habosra keverünk....de lehet kevesebb cukor is ki hogy szereti....majd kb 5 dkg kókuszreszeléket adunk hozzá....ezután a kekszes masszát két felé osztjuk....a gyúródeszkát megszórjuk kókuszreszelékkel és azon nyújtjuk ki....nyújtás közben a széle megrepedezik azt kézzel szoktuk helyrehozni....ezután a krém felét egyenletesen eloszlatjuk a tésztán ezt csak kézzel lehet csinálni mert a krém nem elég lágy ahhoz hogy kenhető legyen.....aztán következik a feltekerés....ha szerencsék van akkor nem repedezik be a tekercs....de a repedéseket is ki lehet igazítani kézzel....:):) ugyanígy készítjük el a másik tekercset is....ezután hűtőbe tesszük és pár óra múlva már szeletelhető....:):)

...szerintem akkor igazán finom mikor legalább egy napig áll és összeérnek az ízek....:):)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése