2012. január 22., vasárnap

GYEREK SZELET

....egy ideje ezt a receptet is lementettem a SÜTIGYÁR oldalról....de csak most jött el az ideje hogy elkészítsem mert a lapsütéssel eddig még csak egyszer próbálkoztam a hatlapos sütinél....bár most is segítséget kértem anyukámtól de legközelebb már egyedül próbálkozom....
Hozzávalók a tésztához:
2 egész tojás
3 ek. kakaópor
3 ek. méz
15 dkg porcukor
5 dkg margarin
1 dl tejföl, 2 ek. szódabikarbóna
35-40 dkg liszt

Krém:
8 dl tej
3 cs. tejszín ízű pudingpor
1 ek. liszt
1 ek. cukor
25 dkg margarin
15 dkg porcukor
1 nagytejföl

A tészta hozzávalóiból a tojásokat, a kakaóport a mézet a porcukrot és a margarint gőz fölött megolvasztjuk kb. öt percig, majd levesszük a gőzről és hozzáadjuk a tejfölt és a szódabikarbónát és annyi lisztet hogy könnyen nyújtható tésztát kapjunk....az eredeti recept szerint két lapot kell sütni de én hármat sütöttem hogy a krémet két részre tudjam osztani....tepsi hátulján kb.7-8 perc alatt sülnek meg a lapok, mielőtt betesszük sülni még villával szurkáljuk meg őket.....a krémhez 4 dl tejet felteszünk forrni a maradék tejjel kikeverjük a pudingporokat és a lisztet beletesszük az egy kanál cukrot és a forró tejbe öntve sűrűre főzzük majd belekeverjük a tejfölt.....és kihűtjük.....a margarint a porcukorral habosra keverjük....majd hozzáadjuk a kihűlt pudingot és jól összedolgozzuk....egyenként megkenjük a lapokat....a tetejére csokimázat teszünk....és betesszük a hűtőbe egy nap alatt szépen megpuhulnak a lapok....:):)

....ma vágtuk meg és valóban szépen megpuhultak a lapok....a gyerekeknek és anyukámnak is nagyon ízlett....igaz a kislányom leszedte róla a csokimázat mert nem szereti.....:):)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szívesen vendégeskedtem volna nálad, amikor ezt a sütit készítetted. Hú de tetszik, a csoki mázzal együtt ;)

    VálaszTörlés
  2. Valóban nagyon fincsi lett...de igazából akkor lett a legfinomabb amikor állt egy napot...:):)

    VálaszTörlés