2011. október 30., vasárnap

ZEBRA KOCKA

Nálunk is az egész család szereti a kókusztekercset....és mikor Csillánál megláttam ezt a receptet ( ő is Mohánál találta) azonnal elmentettem és most hétvégén jött el az ideje hogy el is készítsem....:):)
Az eredeti receptet megtaláljátok a linkekre kattintva én egy kicsit változtattam rajta a család ízlésének megfelelően most ezt osztom meg veletek....:):)

50 dkg darált háztartási keksz
5 ek. kakaópor
rumaroma ízlés szerint
5 dkg margarin
5 ek. porcukor
kb. 3 dl kávé

Krém:
3 dl tej
3 ek. liszt
1 cs. vaníliás cukor
5 ek. porcukor
5 dkg margarin
15-20 dkg kókuszreszelék

Először a krémet készítettem el: a lisztet simára kevertem a tejjel, és hozzáadtam a kókuszreszelék felét és folytonos keverés mellett sűrűre főztem, utána hozzátettem a vaníliás cukrot és hagytam kihűlni. Ha kihűlt ízesítettem a porcukorral, beletettem a margarint és a maradék kókuszreszeléket és jól összekevertem.
A tészta hozzávalóit összedolgoztam annyi kávéval amennyit felvesz hogy jól formázható legyen (hát ezt nekem nem volt könnyű eltatálni)
A tésztát három részre osztottam és porcukorral megszórt deszkán nyújtottam ki....nekem nem volt 20X30-as tepsim így egy tálcára tettem....a kinyújtásnál akadtak nehézségeim.....a széle repedezett és mikor át kellett tenni a tálcára nem maradt egyben úgyhogy a tálcán kellett igazgatnom hogy rendes téglalap legyen.....az első lapra rátettem a krém felét....majd következett a másik lap....utána a krém másik fele....és végül a harmadik lap....
A tetejére anyukám receptje alapján csokimázat készítettem....
3 ek. kakaóport, 3 ek porcukort egy kis margarinnal lassú tűzön kevergettem....ha szépen elolvadt a margarin és jól keverhető akkor lassan egy kevés tejet öntöttem hozzá csak annyit hogy a sűrűsége jó legyen....bár így utólag lehetett volna több tej is....mert nem lett teljesen sima a csokimáz....de majd legközelebb....:):)



Mikor elkészült azt gondoltam hogy többet nem fogom elkészíteni....de miután állt a hűtőben két órát és megkóstoltuk mégis azt hiszem megérte a szöszmöszölést a tésztával....mert valóban nagyon finom....nem túl édes....és az egész családnak ízlik....:):)

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy elkészítetted, és, hogy azért a végére csak ízlett. :) Nálam is előfordul, hogy nem sikerül eltalálni a folyadék mennyiségét, hogy gyúrható, nyújtható legyen, de még se túl lágy, vagy éppenséggel kemény. :)))

    VálaszTörlés
  2. Legközelebb biztosan jobban sikerül a tészta...bár így is sikere van igaz a kislányom leszedte róla a csokimázat mert neki úgy nem ízlik....:):)

    VálaszTörlés