2011. október 23., vasárnap

LINZER KARIKA

A héten már megkaptam a rendelést, a linzer karikára.....mert azt a párom is szereti....és a kolléganőm hozott is egy receptet az anyukájától....így ezt próbáltam ki....

50 dkg liszt
25 dkg margarin
1 cs. sütőpor
1 cs. vaníliás cukor
3-4 tojás sárgája
20 dkg cukor
1 citrom reszelt héja (én ezt most kihagytam)

az előző hozzávalók egy adagra szólnak....de én dupla adagot készítettem hogy jusson mindenkinek....
Először a lisztet és a sütőport a margarinnal jól összemorzsoltam....utána hozzá tettem a cukrot és a vaníliás cukrot majd következtek a tojások sárgái...először csak hét darabot tettem bele....de utána úgy gondoltam szükséges még két darab így kilenc lett....mert nem egyformák voltak a tojások....hát elég nehéz volt összeállítani de végül sikerült....aztán megpróbáltam kinyújtani de nem igazán akart sikerülni.....úgy gondoltam nem jó a tészta állaga....utána néztünk a neten több receptnek is és kiderült hogy be kell tenni a hűtőbe pihentetni....így én is betettem....több mint egy órára....miután kivettem átgyúrtam de csak kisebb darabokban....és így sikerült kinyújtanom de csak úgy hogy a tészta széle több helyen berepedt....azért sikerült kiszúrnom a karikákat....a leeső darabokat pedig újra összegyúrtam....így a két adagból nekem ötven karika lett....utána már csak meg kellett kenni lekvárral....igaz hogy fél úton elfogyott a barack lekvár....így a maradékba szilva került....:):)

Íme az eredmény....a tetejét meg lehet szórni porcukorral....:):) én már az este megkóstoltam és már akkor nagyon finom puha volt....nekem szilva lekvárral jobban bejön....a gyerkőceim este jönnek haza remélem nekik is ízleni fog....:):)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése